Header afbeelding

Ziekenhuizen

In ziekenhuizen wordt vandaag de dag veel aandacht besteed aan klantervaring en dat begint al bij het plannen van een afspraak. Zo is het in het belang van de cliënt dat hij inzicht krijgt in data en tijdstippen. Belangrijk is dat ook aan de andere processen in het ziekenhuis is gedacht, zoals eenvoudig aanmelden en informatie over wachttijden op de verschillende afdelingen. Met Lamson Internet Afspraken en Bloom wordt dit gerealiseerd.


Internet Afspraken

Internet Afspraken is een laagdrempelige applicatie die wordt geïntegreerd in de website van uw organisatie. Voor een bezoeker van uw website is in een oogopslag duidelijk hoe hij een afspraak kan maken. Via een stappenplan heeft hij keuze uit verschillende data en tijdstippen. Na bevestiging van zijn keuze ontvangt hij via sms, Whatsapp of e-mail een bericht met daarin alle gegevens omtrent zijn bezoek. In het bericht kan aanvullende informatie worden gegeven en de mogelijkheid om de afspraak te annuleren.

Elke afdeling krijgt een overzicht van de afspraken in een online agenda. De agenda kan ook afgedrukt worden. Vooruitlopend op de bezoeken kunnen de medewerkers alvast voorbereidingen treffen, zoals het klaarleggen van materialen of bijvoorbeeld dossiers.

Klantverwijzing

Veel ziekenhuizen hebben één of meerdere afdelingen die een klantverwijssysteem, zoals Bloom gebruiken. Voorbeelden hiervan zijn Klinische Chemie (bloedlaboratorium) en Radiologie. Dit zijn afdelingen waar mensen tijdens hun bezoek weinig tijd doorbrengen. Verhoudingsgewijs zijn zij de meeste tijd kwijt met wachten. Wanneer een klantverwijssysteem wordt gebruikt krijgt de patiënt meer inzicht in zijn wachttijd en behandeltijd. De afdeling krijgt meer inzicht in het aantal bezoekers over de dag en de wacht- en behandeltijden.

In Bloom zit ook een narrowcasting module die gebruikt kan worden om afbeeldingen, websites of bijvoorbeeld video’s te tonen. Via een rss-feed verschijnen verschillende nieuwsbronnen in de ticker tape. Zo krijgen bezoekers enige afleiding tijdens het wachten.

Klanttevredenheid

Het vereenvoudigen van de processen heeft als doel de klanttevredenheid te verbeteren. Of in die opzet is geslaagd kan worden vastgesteld via een onderzoek. Via een aanvullende module kan ons klantverwijssysteem ook worden gebruikt voor een dergelijk onderzoek.

Om een eerste indruk te krijgen worden vaak smileys of andere herkenbare icoontjes gebruikt. Daarmee wordt voor het hele proces maar één antwoord vastgelegd, terwijl er meerdere factoren van invloed zijn op de beleving door de klant. Via zogenaamde formuliervragen is het mogelijk om antwoorden beter te duiden. Het onderzoek krijgt voldoende medewerking van bezoekers als het anoniem is en niet te veel tijd kost.

Koppeling

Internet Afspraken en Bloom zijn aan elkaar te koppelen. Wanneer een bezoeker online een afspraak heft gemaakt ontvangt hij bij de bevestiging een code. Dat kan een alfanumerieke code, QR-code of barcode zijn. Bij de welkomstzuil (of: kiosk) kan de bezoeker zich met die code aanmelden. De afdeling krijgt een bevestiging dat de patiënt zich heeft gemeld en de juiste gegevens erbij zoeken.

Meer weten over onze diensten in ziekenhuizen?

Onze producten en diensten zijn al bij verschillende ziekenhuizen in gebruik. Wilt u meer informatie? Neem geheel vrijblijvend contact met ons op!

Cases

Geen cases gevonden

"Lamson People Flow heeft een eigen afdeling die software ontwikkelt. Onze kracht is dat wij naast de standaard producten, ook op korte termijn maatoplossingen kunnen bieden aan onze klanten, waaronder koppelingen met third party software"

  —   Rob van den Berg, Salesmanager @ Lamson Group

Copyright (c) 2018 Lamson Group BV

Realisatie: Branding New