Header afbeelding

Narrowcasting

Narrowcasting of Digital Signage is het overbrengen van informatie aan bepaalde doelgroepen via één of meerdere beeldschermen. Deze vorm van communicatie wordt veelvuldig gebruikt om onder andere reclame en informatie aan bezoekers te tonen. Met de narrowcasting software van Lamson kunt u snel een eenvoudig professionele presentaties maken.


Target marketing

Narrowcasting wordt in één adem genoemd met niche marketing of target marketing. Het wordt gebruikt om boodschappen over te brengen naar een specifieke groep mensen, die dezelfde interesses, waarden of bijvoorbeeld achtergrond delen. Dit in tegenstelling tot broadcasting, waar een algemene boodschap wordt verspreid. Vanwege de talloze mogelijkheden van narrowcasting wordt het veel gebruikt in apotheken, ziekenhuizen, winkels, winkelcentra en bij gemeentes, vaak in combinatie met onze oplossingen wachtrij management. Het is een laagdrempelige manier om de aandacht te trekken van een selecte groep mensen.

Communicatie

Communicatie bestaat in de eerste plaats uit tweerichtingsverkeer, ofwel er zijn altijd een zender en een ontvanger. Echter alleen als de ontvanger gevoelig is voor de boodschap, zal hij erop reageren. Is die ontvanger een wachtende in een rij, een actieve shopper of juist iemand die de weg zoekt? Met de narrowcasting software van Lamson kunt u voor elke doelgroep een aparte afspeellijst aanmaken, die uit verschillende media bestaat. Door reclame ook af te wisselen met informatie beïnvloedt u het gedrag van uw klanten en het moment waarop zij overgaan tot actie. En vanwege de flexibiliteit van de software kunt u het ook voor meerdere doeleinden inzetten. Naast statische reclame is het bijvoorbeeld ook mogelijk om prijslijsten met afbeeldingen te integreren. Als u de prijzen van uw producten aanpast, hoeft u niet de gehele afbeelding aan te passen. Zo bespaart u ook tijd.

Kracht van herhaling

Natuurlijk begint elke investering ook met een doelstelling, wat wilt u met narrowcasting bereiken en nog belangrijker, wie? U speelt misschien met de gedachte om uw boodschap gedurende de dag aan te passen. Lamson geeft u daarom de mogelijkheid om uw afspeellijsten samen te stellen en die op willekeurige dagen, tijdstippen en intervallen te tonen. U heeft de vrijheid om op elk scherm andere informatie te tonen en tevens om alle schermen op gezette tijden te harmoniseren. En omdat u alle gegevens centraal bewaart, kunt u op elk gewenst moment aanpassingen maken in uw afspeellijst. Bij het overbrengen van een boodschap gaat het niet alleen om de kwaliteit, timing, maar ook om de kracht van herhaling.

Narrowcasting en Social Media

Tegenwoordig worden multimediakanalen steeds meer gebruikt om ook een boodschap te versturen. Voor u als ondernemer zijn Facebook, Instagram, Twitter en Youtube geen vreemde namen. Met name jongeren zijn zeer actief via deze media en zij vinden het belangrijk om een respons te krijgen als ze iets delen. Gebruik dit in uw voordeel, want ook Social Media kunt u integreren in onze narrowcasting software. U bent dus niet langer alleen afhankelijk van de inhoud die u zelf maakt. Betrek daarom uw klanten bij uw boodschap.

Meer weten over narrowcasting?

Wilt u meer informatie over de mogelijkheden van onze narrowcasting software?

Neem geheel vrijblijvend contact met ons op!


Cases

Geen cases gevonden

"Lamson People Flow heeft een eigen afdeling die software ontwikkelt. Onze kracht is dat wij naast de standaard producten, ook op korte termijn maatoplossingen kunnen bieden aan onze klanten, waaronder koppelingen met third party software"

  —   Rob van den Berg, Salesmanager @ Lamson Group

Copyright (c) 2018 Lamson Group BV

Realisatie: Branding New