Header afbeelding

Klantverwijssysteem Bloom

Een klantverwijssysteem heeft als doel om (een groep) wachtende bezoekers informatie te verschaffen over wachttijden en waar zij zich kunnen melden op het moment dat ze aan de beurt zijn. In de basis bestaat het uit een nummer- en oproepsysteem. Lamson Bloom is echter een geavanceerd en gebruiksvriendelijk klantverwijssysteem met een geïntegreerde narrowcasting module.


Gedrag

Gewetensvraag: Fietst u wel eens door rood en waarom? Onderzoek heeft uitgewezen dat mensen hun gedrag aanpassen, wanneer ze kunnen zien hoe lang ze moeten wachten. We passen ons gedrag dus ook aan ook bij het rode verkeerslicht, wanneer er een aftellende klok zichtbaar is opgesteld. Het resultaat is, dat mensen het ongemak accepteren en in dit voorbeeld wordt het daarnaast veiliger in het verkeer.

Wachten is vervelend

Wanneer uw organisatie een dienst levert waarbij een wachttijd niet ongebruikelijk is, kan dat bij uw klanten irritaties oproepen. Neem het rode verkeerslicht als voorbeeld en bekijk uw onderneming door de ogen van uw klanten. Voor hen is het namelijk minstens zo belangrijk dat zij inzicht hebben in hun wachttijd. Een volgnummersysteem is dan een geschikte oplossing. Met Lamson Bloom kunt u informatie geven over wachttijden, maar ook nieuws, websites, afbeeldingen en video’s tonen.

Informatie

Vanaf het moment dat de eerste bezoeker zich aanmeldt op het klantvolgsysteem, worden data verzameld. Daarmee kunt u analyseren hoe het proces van aanmelden, wachten en afhandeling in tijd en aantallen verloopt. In een live omgeving is daarnaast direct zichtbaar hoe uw medewerkers presteren en zo kunt u stapsgewijs de ervaringen van de klant bijsturen. Terwijl de klant wacht, kunt u voor afleiding zorgen via het wachtscherm. In het klantverwijssysteem zit namelijk een module narrowcasting met de mogelijkheid om afbeeldingen, video’s en websites weer te geven. Het tonen van aanbiedingen en openingstijden levert dan vaak iets extra’s op. Goede service betaalt zich immers altijd terug.

Klanttevredenheid

Om klanten aan uw organisatie te binden staat voorop dat zij tevreden zijn over uw producten en diensten. Met ons klantverwijssysteem kunt u de kwaliteit van uw dienstverlening verbeteren doordat u openheid geeft over wachttijden en aan de hand van harde data uw personeelsbezetting aanpast op de momenten dat het aantal bezoekers daarom vraagt. Die klanttevredenheid is toetsbaar, niet noodzakelijk in een aparte applicatie, maar binnen dezelfde omgeving van Lamson Bloom.

Vastomlijnd proces

Samengevat heeft elk wachtrij management systeem een vastomlijnd proces: aanmelden, wachten, afhandelen en gereed melden. Om dit proces te ondersteunen is goede hardware daarom een vereiste. U moet niet alleen denken aan een welkomstzuil (of: kiosk), maar ook aan een beeldscherm en werkstations of tablets. Lamson levert naast de software ook alle hardware en consultancy. Onze project managers adviseren u bij uw keuzes.

Lamson People Flow Klantverwijssysteem Bloom Reduce Waiting Time Lamson People Flow Klantverwijssysteem Bloom High Service Lamson People Flow Klantverwijssysteem Bloom Dart Board Lamson People Flow Klantverwijssysteem Bloom Easy Use Lamson People Flow Klantverwijssysteem Bloom Friendly Lamson People Flow Klantverwijssysteem Bloom Mensen
tijdswinst service efficiency webbased tevredenheid klantgericht

Overzicht

Voor organisaties of bedrijven met meerdere vestigingen of locaties, is er de mogelijkheid om alle klantverwijssystemen vanuit één centrale locatie te beheren. Via een server applicatie worden de gegevens van de verschillende systemen verzameld. Zo is het eenvoudig vergelijken, maar ook back-ups en kunt u informatie ‘pushen’. De locaties hoeven niet noodzakelijkerwijs in hetzelfde gebouw te zijn, maar kunnen zich ook daarbuiten bevinden.

Koppelingen

Het is mogelijk om het klantbegeleidingssysteem te koppelen aan andere software en processen. Zo wordt het aanmeldproces vereenvoudigd wanneer van tevoren een afspraak is gemaakt via Internet Afspraken of als artikelen zijn gereserveerd via Internet Reserveringen. Maar ook controle van identiteitsdocumenten is mogelijk via een scanner in de zuil. Een medewerker heeft dan al meer informatie over een bezoeker, voordat hij wordt opgeroepen en zich meldt aan de balie. Hieraan zijn verschillende andere processen te koppelen.

Meer weten over ons Klantverwijssysteem?

Wilt u meer informatie over de mogelijkheden van klantbegeleiding of een volgnummersysteem?

Neem geheel vrijblijvend contact met ons op!


Cases

Geen cases gevonden

"Lamson People Flow heeft een eigen afdeling die software ontwikkelt. Onze kracht is dat wij naast de standaard producten, ook op korte termijn maatoplossingen kunnen bieden aan onze klanten, waaronder koppelingen met third party software"

  —   Rob van den Berg, Salesmanager @ Lamson Group

Copyright (c) 2018 Lamson Group BV

Realisatie: Branding New