Header afbeelding

Klantverwijzing

Klantverwijzing heeft als doel om een groep wachtende bezoekers informatie te geven over wachttijden en waar ze zich kunnen melden op het moment dat ze aan de beurt zijn. In de basis bestaat het uit een nummer- en oproepsysteem.


Naamgeving

Het proces van aanmelden, wachten en oproepen is onder verschillende namen bekend. De gekozen naam is vaak afhankelijk van de branche waar het systeem wordt gebruikt. Enkele variaties op klantverwijssysteem zijn: klantbegeleidingssysteem, patiëntvolgsysteem of wachtrij management.

Narrowcasting

Hedendaagse klantverwijzing is een vorm van narrowcasting (of: digital signage) gecombineerd met een nummer- en oproepsysteem. Een specifieke groep mensen meldt zich via de kiosk, of via een app bij het systeem. Vervolgens worden deze personen op de hoogte gehouden over de voortgang van het wachtproces via beeldschermen die in de ruimte hangen, of via hun mobiele telefoon.

Media gebruiken

Lamsons klantverwijssysteem bestaat uit een combinatie van hardware en software. Met de software is het mogelijk, om naast de wachtrij, ook media te tonen. Hierbij valt te denken aan websites, afbeeldingen en video. De mediacomponent is niet alleen te gebruiken voor het verstrekken van nieuws, maar ook reclame. Het is mogelijk om een rss-feed te tonen, waar verschillende kanalen dynamisch de inhoud van de ticker tape bepalen. Het is niet noodzakelijk om hiervoor een abonnement af te sluiten.

Dynamiek

De kiosk, of welkomstzuil, heeft als belangrijkste functie het verstrekken van tickets. Dit kan echter ook worden gedaan door een hostess, of een combinatie van beide. Voor een bepaalde groep mensen is de kiosk lastig. Wanneer zij worden opgevangen door een hostess, krijgen zij advies op maat. Het komt de klantvriendelijkheid ten goede en zorgt voor dynamiek. Mensen zien zichzelf niet langer als een nummer.

Koppelingen klantverwijzing

Steeds meer processen worden aan elkaar gekoppeld. Het heeft maar één doel: het vereenvoudigen van stappen. Wanneer data worden hergebruikt, maakt dat de kans op fouten kleiner en stappen worden sneller doorlopen. Lamson heeft andere applicaties die gekoppeld kunnen worden aan het klantverwijssysteem.

Meer weten?

Wilt u meer informatie over de mogelijkheden? Neem geheel vrijblijvend contact met ons op!

Cases

Geen cases gevonden

"Lamson People Flow heeft een eigen afdeling die software ontwikkelt. Onze kracht is dat wij naast de standaard producten, ook op korte termijn maatoplossingen kunnen bieden aan onze klanten, waaronder koppelingen met third party software"

  —   Rob van den Berg, Salesmanager @ Lamson Group

Copyright (c) 2018 Lamson Group BV

Realisatie: Branding New