Header afbeelding

Gemeentes

Bij veel gemeentes worden veranderingen doorgevoerd in de manier waarop zij willen omgaan met hun dienstverlening. Zo wordt bij sommige gemeentes alleen nog op afspraak gewerkt. Daardoor wordt niet alleen bereikbaarheid, maar ook toegankelijkheid een belangrijk onderwerp. Lamson heeft oplossingen waardoor uw gemeente ook buiten openingstijden bereikbaar is. We integreren aansluitende services binnen uw bestaande omgeving.


Internet Afspraken

Lamson Internet Afspraken is een laagdrempelige applicatie die wordt geïntegreerd in de website van uw organisatie. Voor een bezoeker van uw website is in een oogopslag duidelijk hoe hij een afspraak kan maken. Via een stappenplan heeft hij keuze uit verschillende data en tijdstippen. Na bevestiging van zijn keuze ontvangt hij via sms, Whatsapp of e-mail een bericht met daarin alle gegevens omtrent zijn bezoek. In het bericht kan aanvullende informatie worden gegeven en de mogelijkheid om de afspraak te annuleren. Een medewerker heeft de mogelijkheid om zelf afspraken te maken indien nodig. Ook het plannen van vervolgafspraken is zeer eenvoudig.

Klantverwijzing en narrowcasting

Wanneer de klant het gemeentehuis bezoekt meldt hij zich bij één van onze kiosken of bij de hostess, zodat op een natuurlijke manier een wachtrij ontstaat. Met het ticket dat hij ontvangt kan hij plaatsnemen in de wachtruimte en via narrowcasting op de beeldschermen volgen wanneer het zijn beurt is. Medewerkers roepen steeds de volgende bezoeker op. Per medewerker kan worden ingesteld welke services hij verleent en de bezoeker wordt daardoor naar de juiste balie verwezen. De medewerkers hebben zelf de mogelijkheid om balies te openen en sluiten, en de diensten die zij verlenen aan te passen. Wanneer wenselijk kunnen producten ook voorrang krijgen. Alle data die worden verzameld door Lamson Klantverwijssysteem zijn bruikbaar voor analyse en statistiek.

Huwelijkskalender

Het is voor veel mensen één van de mooiste dagen van hun leven: hun huwelijksdag. Eerst moet er veel worden geregeld. Te denken valt aan: de trouwlocatie en een trouwambtenaar, en de handtekening op het gemeentehuis is vaak nog een vereiste. Voor gemeentes ligt er de taak om het wettelijke gedeelte te faciliteren. Dat begint al bij het voornemen om te trouwen. Met Lamson Huwelijkskalender wordt een groot gedeelte van de stappen geautomatiseerd.

Internet Reserveringen

Het is handig om Lamson Internet Reserveringen te gebruiken voor het verhuren van objecten. Een voorbeeld hiervan is een sporthal. De klant ontvangt dan na betaling een unieke code, waarmee hij toegang krijgt tot het gebouw. Verlichting en eventueel verwarming van de ruimte kunnen automatisch worden aangestuurd. Cameratoezicht en aanvullende diensten zijn ook via Lamson beschikbaar.

Koppelingen

Tussen veel applicaties wordt een koppeling gemaakt. Te denken valt aan Internet Afspraken met Klantverwijzing. Zo kan de code, die wordt verstrekt na het vastleggen van een afspraak, worden gebruikt om in te checken op de kiosk. Hiermee worden processen vereenvoudigd. Lamson Internet Afspraken kan geïntegreerd worden met third party software, zoals een Klantcontact Centrum (KCC). Zo heeft de medewerker van de gemeente minder applicaties op het computerscherm.

Meer weten over onze producten voor gemeentes?

Onze producten en diensten zijn al bij verschillende gemeentes in gebruik. Wilt u meer informatie? Neem geheel vrijblijvend contact met ons op!

Cases

Geen cases gevonden

"Lamson People Flow heeft een eigen afdeling die software ontwikkelt. Onze kracht is dat wij naast de standaard producten, ook op korte termijn maatoplossingen kunnen bieden aan onze klanten, waaronder koppelingen met third party software"

  —   Rob van den Berg, Salesmanager @ Lamson Group

Copyright (c) 2018 Lamson Group BV

Realisatie: Branding New