Header afbeelding

Apotheken Test

Producten voor Apotheken

Als apotheker bent u het liefst met uw vak bezig en levert u diensten die om een hoge mate van zorgvuldigheid vragen. Het gaat immers om de gezondheid van mensen en zij vertrouwen op uw kennis en kunde. Niettemin heeft u ook gewoon een winkel waar producten via vrije verkoop beschikbaar zijn. Klanten zijn voor u geen nummer, iedereen verdient de aandacht hij of zij nodig heeft. U zoekt naar een manier om de ervaring van uw klanten tijdens een bezoek aan uw apotheek te verbeteren. Voor apotheken heeft Lamson oplossingen die de klantervaring zullen verbeteren.

Gegevens

Om die ervaring te kunnen analyseren heeft u gegevens nodig. Aan het eind van de dag kunt u op de kassa zien hoeveel klanten er waren, maar niet voor welke productgroepen en hoeveel tijd zij in uw apotheek besteedden. U heeft een klantverwijssysteem nodig om het proces te analyseren. Met Bloom van Lamson worden vanaf het moment dat de eerste bezoeker een nummer trekt data verzameld over de verschillende processen van wachten, pauzeren, doorverwijzen en afhandelen. Het systeem zet die data om in informatie, waarmee u uw prestaties kunt beoordelen. Via geautomatiseerde rapporten die u op vaste intervallen ontvangt, krijgt u informatie over het dagdagelijkse proces. Beantwoord vragen, zoals: zijn er periodes waarin het aantal klanten significant toe- of afneemt, hoe lang moet een klant gemiddeld wachten, zijn er trends waarneembaar?

Klantverwijzing in apotheken

Met het klantverwijssysteem van Lamson moeten uw klanten bij binnenkomst een nummer trekken. Indien u ook internationale klanten heeft, kunt u werken met een keuzescherm voor taal. De kiosk heeft een krasvast touchscreen en biedt voldoende ruimte om meerdere productgroepen en diensten weer te geven. Zo kunt u bijvoorbeeld aparte wachtrijen maken voor mensen met een recept en zonder recept, of mensen die graag een adviesgesprek willen aanvragen. U heeft de vrijheid om bepaalde groepen voorrang te geven (prioriteren).

Functies

De basisinstellingen worden in de back end van het systeem gemaakt. Het gaat dan om de algehele werking van het wachtrij management, waar u aangeeft welke balie welke producten afhandelt. Hier worden ook de instellingen voor prioriteit gemaakt. Aan de balies kunnen de medewerkers, afhankelijk van hun rechten, deze instellingen al dan niet tijdelijk aanpassen. Het systeem herkent automatisch hoeveel balies open zijn en verdeelt de wachtrij volgens de opgegeven instellingen. Steeds meer apotheken maken gebruik van een zogenaamde snelbalie.

Hostess

Apothekers willen voorkomen dat hun klanten het gevoel krijgen als een nummer te worden gezien. Hoewel een nummersysteem er voor de klant alleen toe dient dat het wachtproces op een ordelijke manier verloopt, begrijpen we deze zorg. Ons klantverwijssysteem geeft u daarom de mogelijkheid om een hostess op de werkvloer te plaatsen. Wanneer een hostess tickets verstrekt, krijgen uw klanten persoonlijke aandacht. Dit wordt doorgaans als zeer prettig ervaren. Het inzetten van een hostess heeft geen invloed op de werking van de kiosk, de twee kunnen tegelijk in dezelfde omgeving functioneren.

Koppeling met Recept en Trace

Voordat een klant bij uw apotheek voor medicijnen komt, brengt hij een bezoek aan zijn huisarts. De huisarts geeft een recept door aan uw apotheek. Wanneer uw beschikking heeft over de gegevens van de klant, kunt u hem via e-mail, sms of Whatsapp een bericht sturen wanneer zijn medicijnen gereed zijn. Bij het bericht voegt u dan een unieke track en trace code, waarmee de klant zich moet aanmelden op de kiosk. Zodra de klant zich meldt, krijgt u een melding waar zijn medicijnen liggen. U kunt eventueel een aparte wachtrij inrichten voor dit proces, die aanzienlijk sneller zal verlopen dan andere wachtrijen.

Medicijnkast

Steeds meer apotheken gebruiken een afhaalservice om de wachtrij te ontlasten. Deze dienst is volledig te integreren met track en trace. De klant ontvangt dan bij het bericht dat u verstuurt een kluisnummer en de bijbehorende code. Hij hoeft dan geen gebruik te maken van de kiosk, maar kan op eigen gelegenheid zijn medicijnen uit het kluisje nemen.

Meer weten over onze producten voor apotheken?


Stel ons uw vraag en wij nemen vrijblijvend contact met u op.





Cases

Geen cases gevonden

"Lamson People Flow heeft een eigen afdeling die software ontwikkelt. Onze kracht is dat wij naast de standaard producten, ook op korte termijn maatoplossingen kunnen bieden aan onze klanten, waaronder koppelingen met third party software"

  —   Rob van den Berg, Salesmanager @ Lamson Group

Copyright (c) 2018 Lamson Group BV

Realisatie: Branding New